ODS 4. Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge permanent per a tots

Acció de Govern:

022: Gratuïtat de l'educació de 0 a 3 anys tant en escoletes públiques, escoletes de la xarxa complementària o escoletes privades interessades, així com, mitjançant la seva pròpia regulació sota criteris de qualitat, de les escoles bressol assistencials, reconeixent el dret de la gratuïtat a les famílies i la llibertat d'elecció.

118: Foment de la formació professional cap a especialitats vinculades a la innovació, les empreses tecnològiques, de programari o operadors en línia.

188: Foment de la formació específica de professionals al sector nàutic als centres existents i en nous centres de formació professional vinculats a la nàutica i donar resposta a la demanda actual existent, mitjançant un impuls i remodelació de l'Escola Nàutic Pesquera.

192: Impuls d'un centre de referència en formació nàutica a Menorca.

236: Pràctiques a bord d'embarcacions a la Formació Professional Dual.

237: Augment de les places en especialitats de formació nauticopesquera.

238: Facilitats a l'accés a les titulacions i homologació de la Unió Europea.

332: Incorporació de la perspectiva de gènere i impuls d'accions específiques per a l'abordatge de la salut mental als col·lectius més vulnerables.

382: Suspensió de l'actual aplicació de la LOMLOE i recuperació de les notes numèriques sobre la base del criteri professional i pedagògic del docent.

383: Modificació dels criteris de promoció i titulació per potenciar la cultura de l'esforç per recuperar l'èxit educatiu.

384: Revisió dels continguts curriculars per assegurar una educació que combini l'adquisició d'habilitats, com ara el treball per projectes i en equip, l'ús de les noves tecnologies, la recerca d'informació o la comunicació, i l'adquisició de coneixements elementals per a cada etapa educativa.

385: Reforç de la tasca docent mitjançant la simplificació de la burocràcia a què es veu sotmès el professional docent.

386: Formació continuada del professional docent d'acord amb les necessitats del sistema educatiu, centrat en metodologies i sistemes d'avaluació.

387: Recursos per a projectes d'innovació educativa.

388: Plantilles docents adequades per a la qualitat de l'ensenyament i per avançar cap a una reducció de les ràtios a les aules.

389: Manteniment dels acords laborals signats per la mesa sectorial referits tant a retribucions, jornada o reconeixement de la carrera professional.

390: Un model lingüístic que garanteixi que tots els joves acaben l'educació obligatòria dominant les dues llengües oficials i una llengua estrangera, elaborat des del màxim consens i diàleg amb tota la comunitat educativa.

391: La vehicularitat de les dues llengües oficials i el seu equilibri a l'ensenyament, d'acord amb els projectes lingüístics i realitat de cada centre, que s'haurà d'adequar a la normativa educativa ia la jurisprudència vigent.

392: L'estudi de les modalitats lingüístiques insulars d'acord amb l'article 35 de l'Estatut d'Autonomia, de la cultura, les tradicions i la història de Balears.

393: Dotació dels recursos de suport necessaris com a auxiliars de conversa nadius per a l'òptim ensenyament de llengües estrangeres.

394: Programa d'estades i d'intercanvis amb centres educatius a l'estranger per a professors i alumnes a partir de secundària per a la formació lingüística.

395: Programa de Beques d'Excel·lència per cursar un any o trimestre a l'exterior.

396: Promoció de l'escola coeducadora i de la creació de la figura del coeducador per impulsar l'educació en valors i una bona convivència escolar.

397: Finançament necessari de tots els centres finançats amb fons públics, siguin de la xarxa pública o de la xarxa concertada, per assegurar a les famílies una oferta educativa variada quant a projectes educatius.

398: Gratuïtat de l'educació de 0 a 3 anys tant en escoletes públiques, escoletes de la xarxa complementària o escoletes privades interessades, així com, mitjançant la seva pròpia regulació sota criteris de qualitat, de les escoles bressol assistencials, reconeixent el dret de la gratuïtat a les famílies i la llibertat d'elecció.

399: Llibertat d'elecció de centre mitjançant l'eliminació de la zonificació escolar actual, passant a una zona única d'escolarització a Palma.

400: Dret de les famílies a triar la llengua de primer ensenyament.

401: Publicació i difusió dels projectes lingüístics de centre.

402: Participació de les famílies en el seguiment acadèmic del seu fill per reforçar el compromís en l'educació i la participació en la comunitat escolar.

403: Coordinació entre els professionals de les escoletes, els professionals dels Equips d'Avaluació de les Dificultats de Socialització i Comunicació (EADISOC) i del Servei de Valoració i Atenció Primerenca (SVAP) per al diagnòstic d'hora de necessitats especials i l'orientació continuada de les famílies en el procés descolarització de nens NESE o NEE.

404: Contractació de més professionals de suport, com ATEs, PTs i ALs, per a menors amb necessitats educatives especials -NESE o NEE- d'acord amb les necessitats i demanda existent a tots els centres educatius finançats amb recursos públics per garantir una inclusió real i efectiva.

405: Dotació necessària de professionals de suport dels menors amb necessitats especials, ATEs, tant al pati com als serveis d'escola matinera o de menjador, a tots els centres educatius finançats amb fons públics.

406: Millora del transport escolar de l'alumnat amb necessitats educatives especials.

407: Reforç de les Unitats Volant de Suport a la Integració (UVAI) per al disseny i l'orientació efectiva de docents i professionals de suport en l'atenció personalitzada a menors amb necessitats educatives especials.

408: Formació continuada dels professionals docents en atenció a la diversitat.

409: Implantació de noves aules d'Unitat Específica Educativa en Centres Ordinaris (UECCO) per facilitar l'adaptació i l'atenció personalitzada dels menors amb necessitats educatives especials en centres educatius ordinaris.

410: Garantir als pares la llibertat d'elecció de centres d'educació especial mitjançant el manteniment i el desenvolupament de les places tant als centres com a centres ordinaris a través d'aules substitutòries de centre específic (ASCE).

411: Accés de joves amb necessitats especials als diferents mòduls existents de Formació Professional.

412: Creació de la Mesa d'Educació Especial de les Illes Balears com a òrgan autonòmic de negociació entre el Govern i les entitats representatives del sector.

413: Gratuïtat de les matrícules universitàries, tant de la UIB com de la resta d'universitats i centres destudis superiors de les illes, als alumnes amb rendes familiars inferiors a 58.000 euros i amb resultats acadèmics notables, en funció de la nota final de la EBAU o de la nota mitjana del curs universitari.

414: Nous Graus i dobles Graus a la UIB en funció de les preferències dels nostres joves i de les necessitats del mercat laboral.

415: Línia de beques compatible amb la del Ministeri d'Educació i altres beques existents per a alumnes que vulguin cursar graus que no s'ofereixin a la seva illa o que només s'ofereixin a centres d'estudis superiors privats.

416: Augment del nombre de professors i professores de la Universitat amb l'objectiu d'incrementar les classes presencials a les diferents illes i per tant reduir les classes virtuals.

417: Docència 100% presencial dels graus universitaris de més demanda a les seus de la UIB dEivissa i Menorca.

418: Ampliació de l'oferta d'assignatures optatives per a estudiants dEivissa i Menorca per reduir la desigualtat existent entre l'oferta de les illes.

419: Nou edifici de la residència universitària del campus amb l'objectiu de cobrir les necessitats dels joves i acabar amb la llista d'espera actual.

420: Ampliació de l'oferta de Formació Professional, adaptant els cicles en funció de les preferències, la demanda i les necessitats dels joves a cada illa.

421: Concertació amb centres integrats de Formació Professional amb noves modalitats, augmentant les places en aquells mòduls més demanats.

422: Millora dels programes de Formació Professional Dual, reforçant i ampliant els acords amb empreses, incloent-hi les diferents administracions públiques per ampliar les places existents i que lalumnat pugui combinar tenir una educació de qualitat amb una formació remunerada en una empresa o institució.

423: Nous centres pendents del Pla d'infraestructures educatives.

424: Nou pla d'inversions i de millora dels equipaments educatius.

425: Pla de Climatització dels centres educatius sostinguts amb fons públics vinculats a l'eficiència energètica ia la seva solarització. A l'educació és on comença tot: les oportunitats, on es donen les millors eines, la cultura de l'esforç i la superació, on comencen les aspiracions i els somnis.

458: Implementació de la formació professional bàsica dual per a l'alumnat amb discapacitat.

533: Posada en marxa de programes transversals d'educació en igualtat i equitat als centres educatius, d'acord amb les diferents edats com a eina per treballar des d'edats primerenques, així com en la formació del professorat i tècnics educatius en educació per a igualtat i la no-discriminació.