Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions a centres educatius no universitaris per a activitats d'educació ambiental per el curs 2022-2023

L'objecte d'aquesta convocatòria és l'establiment de subvencions per finançar despeses generades pel desenvolupament del Programa de centres ecoambientals entre l'11 d'octubre de 2022 i el 24 de juny de 2023, a l'efecte d'impulsar l'educació ambiental en la infància i la joventut, fer partícip tota la comunitat educativa i millorar la capacitat d'aquesta d'intervenir positivament sobre el medi ambient contribuint a la transformació de les persones en subjectes actius del canvi social

Codi SIA

2984760

Persones destinatàries

Els centres educatius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de titularitat pública o privada, que participen en el Programa de centres ecoambientals en el curs 2022-2023, el qual ve regulat per la Resolució de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa de dia 22 d'abril de 2022

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos des del dia de presentació formal de la sol·licitud

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Tràmits

X

Esmenes sol·licitud

Requisits

1. Tots els centres educatius que participen en el Programa de centres ecoambientals en la convocatòria del curs escolar 2022/2023 i compleixen els requisits d'aquesta convocatòria de subvencions i de l'Ordre del conseller de Medi Ambient, publicada en el BOIB núm.120 de 13 d'agost de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per l'ambientalització de centres educatius a les Illes Balears, tenen dret a la subvenció i rebran una quantitat mínima del 100% fins a 600 euros per al desenvolupament del Programa

2. Només es pot fer una sol·licitud per cada centre educatiu amb dret a la subvenció.

3. No es pot ser beneficiari d'aquesta subvenció quan s'incorri en alguna de les prohibicions compreses a l'article 10 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. És un requisit per ser beneficiari de la subvenció no haver estat sancionat o condemnat en els darrers tres anys per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, segons s'indica a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

5. És condició indispensable per accedir al finançament d'aquesta subvenció estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant el Govern de les Illes Balears i l'Administració General de l'Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social. Només han d'acreditar aquesta condició els centres docents privats, i s'ha d'acreditar en el moment de de formular la sol.licitud i abans del pagament de la subvenció.

Documentació a presentar

1) Sol·licitud ajustada a l'imprès 1, signada per la persona que exerceix el càrrec de director/ directora del centre on s'hi inclou:

a. Dades del centre i del seu representant legal.

b. Canals de comunicació.

c. Dades per a la notificació d'avisos.

d. Títol del Projecte d'Educació Ambiental.

e. Dades econòmiques (quantia de la subvenció que se sol·licita)

f. Declaracions responsables i autoritzacions per a tots els centres.

· Declaració jurada del director del centre de no incórrer en cap causa d'incompatibilitat legal per rebre aquesta aportació econòmica.

· Declaració responsable de conèixer les obligacions que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la llei de subvencions.

· Declaració responsable del fet que en els darrers tres anys l'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere.

· Declaració expressa de no haver rebut o sol·licitat altres subvencions per a les activitats proposades en el projecte o, si s'escau, certificat de la quantia de les subvencions rebudes o sol·licitades, que indiqui l'organisme convocant i l'objecte de les subvencions.

· Certificar estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

Adjuntar a la sol·licitud:

1 Document acreditatiu de la condició de director o directora de la persona que n'ocupa el càrrec.

2 Còpia del DNI del director o de la directora del centre.

3 Còpia del document d'identificació fiscal.

4 En cas d'oposició a la consulta de dades:

· Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

· Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

5 Projecte d'ambientalització del curs 2022-2023 amb el seu pressupost.

Per als centres privats, s'ha de presentar a més:

6 Còpia del DNI del representant legal.

7 Document acreditatiu de la representació legal.

8 Declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades (imprès 2).

L'Administració autonòmica comprovarà d'ofici que el sol·licitant està al corrent de les obligacions amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma d'acord amb l'article 38.1 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies hàbils des la data de recepció notificació d'esmena

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176100

(easubvencions@dgmambie.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Els beneficiaris han de justificar les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció que s'hagin dut a terme en el període que s'indica a la base quarta punt 2. El termini per a la justificació de les despeses dels fons en els projectes i les activitats objecte de la subvenció serà d'un mes des de la finalització del termini per la realització de despeses generades pel desenvolupament del Projecte.

Documentació a presentar

Les despeses s'han de justificar mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament (imprès 3) que es farà telemàticament i el seu contingut serà el següent, sens perjudici que durant la tramitació del procediment de concessió l'òrgan instructor en pugui requerir qualsevol altra quan ho consideri oportú:

a. Dades del centre i del seu representant legal.

b. Canals de comunicació.

c. Dades per a la notificació d'avisos.

d. Títol del Projecte d'Educació Ambiental.

e Sol·licitud de pagament parcial o total de la quantia subvencionada indicant la quantia exacta sol·licitada.

f. Declaracions responsables i autoritzacions i obligacions per tots els centres

1. Certificat acreditatiu que s'ha efectuat l'activitat objecte de la subvenció, firmat pel director del centre educatiu.

2. Certificar estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

3. Declaració responsable que acrediti, o bé la no aportació prèvia dels justificants a altres subvencions, o bé la indicació de l'import amb què han estat subvencionats per altres administracions

g. Adjuntar memòria explicativa respecte al projecte presentat a la sol·licitud de la subvenció, i si es el cas indicar els canvis duts a terme respecte al projecte.

h. Per als centres concertats,

1. El compte justificatiu segons el model de l'imprès 4 que ha d'incloure una relació numerada i ordenada de factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, a nom del beneficiari, que justifiqui totes les despeses corresponents a les activitats i els conceptes subvencionats en la resolució. Així mateix, el compte justificatiu pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

i. Per als centres docents de titularitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, se substitueix el compte justificatiu per un certificat del director del centre que detalli les despeses i els ingressos imputables a l'aportació econòmica. A aquest efecte, el certificat ha de contenir, com a mínim, la relació detallada identificativa dels documents justificatius, el concepte i la data de pagament (imprès 5). Es pot incloure una relació de liquidacions efectuades pel beneficiari relatives a les despeses menors i despeses diverses de funcionament sempre que aquestes no superin el 10 % del total, la qual cosa no exclou la necessitat de presentar les factures corresponents o altres documents d'idèntic valor probatori que justifiquin aquestes despeses.

j. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa, degudament escanejats si foren emesos en paper, originals o còpies compulsades, que figuren en el compte justificatiu; i l'acreditació de pagament corresponent. Totes les factures i altres documents de valor probatori equivalent hauran de ser emesos dins del període d'execució (11 d'octubre de 2022 – 24 juny 2023).

k. Cal recordar que segons l'article 40.2 de la Llei de subvencions, es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat en el paràgraf 1 (pròrroga inclosa).

l. Els beneficiaris han de tenir en compte les limitacions dels pagaments en efectiu que estableix l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i la lluita contra el frau.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Fins el 24 de juliol de 2023

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176100

(easubvencions@dgmambie.caib.es)

X

Esmena a la justificació

Requisits

Haver rebut un requeriment per esmenar deficiències en la documentació de la justificació de subvenció

Documentació a presentar

La que s'indiqui al requeriment

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies des de la data de recepció de la notificación

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Qualitat i Educació Ambiental

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176100

(easubvencions@dgmambie.caib.es)

X

Desistiment o renúncia

Requisits

Haver sol·licitat la subvenció i, pels motius que siguin, no estar en disposició de continuar amb el procediment

Documentació a presentar

Document de desistiment o renúncia, signat per la persona que s'hagi designat com a representant de l'entitat. Es facilita un model.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

En qualsevol moment del procediment

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176100

(easubvencions@dgmambie.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Finalitat

Gestió de subvencions d'educació ambiental, prevista a l'Ordre de 3 de maig de 2006 del conseller de Medi Ambient per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions per a activitats d'educació ambiental a les Illes Balears a favor de persones i entitats sense ànim de lucre, i que per obligació legal s'han de facilitar al responsable del tractament

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

no se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el RGPD

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar