Autorització o revisió d'autorització simplificada d'abocament d'aigües residuals urbanes o assimilables de població inferior a 250 habitants equivalents
Iniciar el procediment per obtenir l'autorització d'abocament d'aigües residuals segons els articles 246 i 253 del RDPH, per tal d'aconseguir els objectius mediambientals establerts.
S'ha de sol·licitar per part dels titulars d'abocaments de naturalesa urbana o assimilable quan provenguin de nuclis aïllats de població inferior a 250 habitants equivalents i sense possibilitat de formar part d'una aglomeració urbana i es realitzi un abocament d'aigües residuals a DPH (directe a un llit superficial, a una infraestructura de reg o indirecte a una massa d'aigua a través d'infiltració al terreny).
Codi SIA
2895203
Persones destinatàries
Titulars d'activitats que generen abocaments d'aigües residuals de naturalesa urbana o assimilable de nuclis aïllats de població inferior a 250 habitants equivalents.
Termini per a resoldre i notificar
12 mesos
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Conselleria de Medi Ambient i Territori
Documents relacionats amb el procediment
Tràmits
Sol·licitud simplificada d'autorització d'abocament d'aigües residuals urbanes
Requisits
Aportar la sol·licitud i documentació necessària per a resoldre.
Taxes
046 . Taxa per l'autorització d'abocament d'aigües. - https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx?lang=ca
Documentació a presentar
Declaració d'abocament simplificada segons model degudament emplenada (article 253 del RDPH), la qual ha de contenir, com a mínim, la situació de l'abocament i una memòria descriptiva de les instal·lacions de depuració i evacuació.
Models:
Termini màxim
Cap.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Recursos Hídrics
Contacte
Servei o Secció responsable
Departament Tècnic de Coordinació
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176641
(departament@dgreghid.caib.es)