22 març 2023 <10aL>Conselleria de Salut i Consum

Consum reconeix la tasca de la cooperativa San Crispín en la difusió dels valors del consum responsable NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

Consum reconeix la tasca de la cooperativa San Crispín en la difusió dels valors del consum responsable

El director general de Consum ha agraït la tasca d’aquesta cooperativa que enguany fa 70 anys

La Direcció General de Consum ha reconegut la tasca de la Cooperativa San Crispín en la difusió dels valors del consum responsable, acte emmarcat en el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors que es commemora cada 15 de març per conscienciar i promoure els drets bàsics de tots els consumidors i exigir que siguin respectats i protegits.

El director general de Consum, Fèlix Alonso, ha entregat el reconeixement en el centre insular de Consum a Menorca, ubicat a Maó. A l’acte també ha estat present la presidenta del Consell Rector de la Cooperativa San Crispín, Belly Ester Ureña, qui ha agraït el reconeixement del Govern a la tasca de la seva entitat.

Alonso ha explicat la importància d’entitats com la Cooperativa San Crispín, creada l’any 1953 pel gremi de treballadors del calçat d’Alaior per «lluitar contra l’especulació i el creixement de preus que s’havia produït, sobretot en el sector de l’alimentació, a causa de la postguerra espanyola». A data d’avui compten amb 4 botigues obertes i més de 3.600 socis que poden adquirir productes majoritàriament de proximitat i a preus justs. «És un model de consum de referència a la nostra comunitat, per preservar els valors de l’economia social», ha assegurat el director general de Consum en l’entrega del reconeixement. 

 

Consum en xifres

Durant l’any 2022 la Direcció General de Consum va atendre 1.894 consultes a les oficines de Menorca i va tramitar 879 reclamacions. En total, a la comunitat autònoma, l’any passat es varen rebre un total de 7.424 reclamacions, en què els serveis essencials foren els més reclamats, és a dir, les empreses de transports, comercialitzadores d’electricitat, telecomunicacions, banca i habitatge, les quals sumen en total 3.967 reclamacions.

Per a més informació: https://www.caib.es/sites/consumidor/ca/memories_anuals/