14 maig 2024 Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

El Govern acorda amb els sindicats l’oferta formativa de l’EBAP per primera vegada des de l’any 2015 NNota Informativa

Foto de noticia
Descàrrega d'imatges d'alta qualitat

El Govern acorda amb els sindicats l’oferta formativa de l’EBAP per primera vegada des de l’any 2015

La consellera Estarellas ha presidit avui la comissió paritària que ha aprovat tant el pla de formació en llengua catalana com l’oferta dirigida al personal de la CAIB

La Comissió Paritària de Formació per a l’Ocupació de l’Administració Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s’ha constituït aquest dimarts, per primera vegada des de l’any 2015, amb l’objectiu d’aprovar l’oferta formativa de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) per al segon semestre de l’any 2024, que comptarà amb un pressupost de 393.653 euros. Aquest fet marca un punt d’inflexió ja que és la primera vegada, després de les dues darreres legislatures, que es reuneix aquesta comissió. Això obeeix a la voluntat del Govern de les Illes Balears de promoure la transparència i reforçar el diàleg social, assegurant la participació activa de tots els actors implicats en el procés formatiu de cara a una millora contínua.

La comissió paritària, presidida per la consellera de Presidència i Administracions Públiques, Antònia Estarellas, ha comptat, en representació del Govern, amb la presència del director general de Funció Pública, Antoni Mesquida; la gerent de l’EBAP, Violeta Rodríguez, i representants d’aquesta escola, Ib-Salut i la conselleria d’Educació i Universitats. Per part de la part social, han estat representats els sindicats CCOO, UGT, CSIF, STEI, SIMEBAL i FSES.

En primer lloc, s’ha aprovat el Pla de Formació de Llengua Catalana de l’EBAP 2024 dirigit al personal de l’administració autonòmica i d’altres administracions públiques, que comptarà amb 875 places i un pressupost de 146.888 euros. El curs s’iniciarà a finals del pròxim mes setembre i es perllongarà fins a la segona quinzena de maig del 2025.

Quant a l’oferta formativa per al personal al servei de l’administració CAIB, aquesta compta amb 4.400 places, repartides entre les quatre illes, i un pressupost de 246.765 euros.

El Pla de Formació 2024 s'articula a través d'accions formatives que aniran encaminades, principalment, a contribuir a satisfer les necessitats formatives prioritàries de l'Administració Autonòmica per al desenvolupament de les competències professionals del personal empleat públic i de la seva carrera professional, donar resposta a les demandes de les diferents unitats administratives per millorar la qualitat del servei prestat, potenciant el treball col·laboratiu i tot allò que afavoreixi la transferència del coneixement en els llocs de treball i donar suport a l'impuls de la transformació digital de les administracions públiques i a la millora de les competències digitals del personal empleat públic.

Noves actuacions

Per a la consecució d’aquests objectius, es posaran en marxa noves actuacions com són l’impuls d’un nou programa basat en l’acompanyament als equips de feina amb la finalitat de millorar la cohesió i el seu rendiment, la creació de píndoles formatives com a nou recurs per a l’adquisició de coneixements d’una matèria concreta o l’organització d’una sèrie de congressos de caràcter anual amb la finalitat d’impulsar l’avaluació de les polítiques públiques dins la nostra comunitat autònoma.

L’oferta formativa comparà amb un Pla de Formació General, amb 2.548 places, estructurat en àrees de formació i adreçat a tot el personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma, amb l’objectiu principal afavorir el desenvolupament professional i l’actualització de coneixements, i un Pla de Formació Sectorial, amb 1.662 places, la base del qual és la formació estratègica per al lloc de treball. Aquest pla sectorial inclou cursos adreçats a empleats públics que tenen atribuïdes funcions específiques i als que exerceixin llocs relacionats amb àrees d'activitat concretes i que requereixen una formació específica.

També es durà a terme un Pla de Formació i Acreditació de Personal Directiu, amb 190 places, per a adquirir competències directives de nivell avançat, o habilitats en lideratge de persones, detecció i actuació en casos d'assetjament o formació i acreditació de mentors, entre altres coneixements.